lauantai 14. toukokuuta 2016

Siivooja? Onko mulla varaa???

Tilasin meille just siivoojan kotiin, kun en kestä enää tätä kaaosta!
Mutta en oo ollenkaan varma että mulla on varaa tehdä tästä tapaa...
Meitä on siis 2 koulutettua ja ihan hyvässä duunissa olevaa aikuista, kolme lasta ja koira, asutaan Keravalla. Ollaan siis ihan tavallisia pulliaisia...
Toki meillä on hiukan erikoisia harrastuksia, kun normaalien urheiluharrastusten lisäksi mä hypin lentokoneista ja toi mies raahailee meitä vuorille vaeltamaan. No raha-asioissa ehkä poiketaan pienesti keskiarvosta, kun ei omisteta mökkiä, venettä tai oikeestaan mitään muutakaan. Autotkin on vanhoja rouskuja. Meidän rahat uppoo kokemuksiin ja matkustamiseen! Kaikki mitä tulee, meneekin kyllä ja joudutaan myös katsomaan kulutusta, jotta reissuista ei tarvii tinkiä.
Nyt mulle on viimeisen kuukauden aikana tullut huimasti lisää töitä ja tuo MBA opiskelukin tuli otettua tälle vuodelle, joten en vaan pysty venymään kotona paljoakaan. Ja oma äitikin on sen verran huolissaan tilanteesta, et painostaa mua ottamaan siivoojan kotiin ("oman jaksamisen ja hyvinvoinnin takia" äitien sanoin).
No tilasin nyt yhden kerran, mutta ei mun rahat riitä ottamaan sitä joka viikko (se ois varmaan about 100€/viikko). Joka toinen viikko ehkä ihan maksimissaan!!!

Ei kai auta muu kuin miettiä kuinka paljon arvostaa omaa vapaa-aikaa ja laskea että kannattaako ottaa vaikka 30€ tuntihinnalla siivooja, vai tehdä itse. Onneks on toi insinöörin tausta, tekniikan tohtorin paperit ja MBA menossa, niin selviän tästä optimointitehtävästä 😆

Nyt aion ottaa kupin kahvia, tehdä hätäratkaisun siivouksen suhteen varsi-imurilla ja lepuuttaa aivoja päivän opiskelujen jälkeen. Huomenna ois industry hackin tuomarointia sitten agendalla 😊

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti