torstai 27. lokakuuta 2016

Konsultteja tulee ovista ja ikkunoista...

Mä oon oppinut viimeisen puolen vuoden aikana jotain... Nyt kun vedän tätä digitalisaatio kehitystä niin jostain syystä kovin monet firmat haluaa tavata ja keskustella asiasta.
Oon oppinut jo arvioimaan etukäteen (ainakin vähän) että ketä kannattaa tavata ja ketä ei. Osa nimittäin on ihan ajanhukkaa!!!
Isot konsulttifirmat vetää usein niin kovaa ja korkeelta ettei meillä oo mahdollisuutta päästä kyytiin. Accenture ja muut vastaavat on kyllä hyviä, mutta pitää olla hyvin mietitty projekti ja fokus tekemiselle. Tosi harvoin saan oikeasti hyviä ideoita ja sellaisia mitä voidaan myös toteuttaa.
Täytyy tunustaa että pitkään aikaan paras oli Boston Consulting Group.
No ehkä oon myös vähän kriittinen, kun yhtenäkin päivänä tapasin 3 eri konsulttitoimistoa esittämässä näkemyksiään...
Välillä tulee helmiä vastaan ja toisinaan meinaan hermostua ja heittää konsultit pihalle!
Mua oikein harmittaa joidenkin osaavien organisaatioiden osalta, kun esitys on niin kaameaa ettei asia ja osaaminen tule esiin. En viitsi esimerkkejä mainita mutta tälläkin viikolla sattui yksi hyvin osaava pulju vetämään niin kuolettavan tylsän esityksen että porukkaa käveli ulos.

Onneks alkaa jo omakin osaaminen olla sillä tasolla että osaan kyseenalaistaa kuulemani ja ainakin kysyä oikeita kysymyksiä tai esittää ehdotuksia.
Voin sitten jossain vaiheessa alkaa konsultoimaan muita tästä digitalisaatio, datadriven organization ja muutosjohtamis-aiheista :) Saapa nähdä mihin päädyn, mutta kivaa ja haastavaa sen on oltava...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti