maanantai 18. heinäkuuta 2016

Digitaalisten palveluiden testausta

Mä (kuten niin moni muukin) on jo testannut Airbnb:tä, samoin kun muita vastaavia palveluita. Näissä jutuissa on palvelu ihan se perinteinen juttu, kuten kämpän vuokraaminen tai autokuljetus, mutta palvelu tavoittaa ihmiset uudella tavalla. Palvelun tarvitsijalla on verkosto mistä etsiä palvelun tarjoajaa (ja valita parhaiten itselleen soveltuvan).
Fiksuja bisnes-malleja!

No tänään testasin ekaa kertaa yogaiaa. Tämä siis tarjoaa joogaa ja muutamia jumppatunteja virtuaalitunteina. Eli tunneille voi osallistua livenä tai katsoa niitä jälkeenpäin.
Ei tämäkään idea uusi ole, sillä onhan jumppatunteja videoitu ennenkin ja aikoinaan myytiin jumppavideoita. Nykyään teknologia mahdollistaa live-videot ja helpon käytön omalla laitteella. Näin tunneille voi osallistua kuten perinteisesti kuntosalilla ihan fyysisesti!
Monilla kuntosaleilla on myös siirrytty virtuaalitunteihin, jolloin kustannuksia saadaan alas kun ei jokaisella salilla tarvita omaa ohjaajaa.

Se mikä mua tässä Yogaiassa mietityttää, on motivointi. Mikä saa mut laittamaan tunnin päälle ja alkaa urheilemaan? Salin kanssa se kynnys on kotoa lähteminen, mutta sen jälkeen jumppaan osallistuminen on selkeä juttu.
Kuinka usein tulee poljettua kuntopyörää kotona? Yhtä usein voisi kuvitella joogaavansa Yogaia-sovelluksen kanssa.

Matkustavalle tää voi olla hyvä juttu, kun voi urheilla myös hotellilla vaikka ei olisi kuntosalia (mikä on mun vaatimus yleensä hotellilta).

Testi on nyt menossa, katson muutaman viikon ja päätän onko tästä mulle hyötyä 😊
On kyllä kiva huomata kuinka koko ajan kuluttajalle tarjotaan uusia palveluja helposti ja edullisesti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti