sunnuntai 9. huhtikuuta 2017

Miten äänestää kun kaikki vaihtoehdot on huonoja?

Mut on kotona kasvatettu siihen että äänestäminen kuuluu velvollisuuksiin. Aina oon siis äänestänyt. Tällä kertaa oli kunnallisvaaleissa ekaa kertaa oikeesti vaikea päättää et äänestänkö ollenkaan ja jos äänestän niin mitä puoluetta.
Yleensä oon kallistunut kokoomuksen puoleen, kun nyt yrittäjäperheen kasvatti oon..
Mutta nyt ei oikein sekään innostanut.
Myös vihreät on viime aikoina kiehtonut mua, sillä sieltä löytyy fiksuja ihmisiä ja ympäristöä korostavia ajatuksia. MUTTA... siellä valitettavasti on aatteellinen vastustus ydinvoimaa kohtaan, joka on yksi suurimmista päästöttömistä energiantuotantomuodoista. Joten EN VAAN VOI äänestää vihreitä!
Vaikka tuntuu että nykyisin puolueilla ei käytännössä oo paljonkaan eroja, joten tää päätös oli entistä vaikeampi.
Oisin äänestänyt piraatti puoluetta, mutta ainut ehdokas oli vähän liian nörtti jopa mun makuun...
Eli äänestin tänään ihan periaatteesta  (ja opin myös periaatteet miten D'Hondtin menetelmä toimii äänten laskennassa). Tuli hyvä mieli, vaikka olisin voinut ääneni antaa kenelle vaan. Valitsin joka tapauksessa nais-ehdokkaan enkä periaatteessa valinnut eläkeläistä. Eli näillä mennään...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti