maanantai 30. tammikuuta 2017

Ihmisten johtaminen ja miksi siihen ei panosteta ihan oikeesti?

Oon miettinyt viimeaikoina paljon ihmisten johtamista. Mun ois pitänyt keskittyä tähän paljon enemmän jo aiemmin, ja nyt ihmettelen miksi en ole tällaisia neuvoja esimiehiltä saanut. Jostain syystä ydinvoima puolella on aina teknologia edellä ja ihmisten johtaminen usein kuitataan usein HR:n kukkoiluna. Ehkä  porukka on kuitenkin sen verran pieni että näinkin pärjätään. Uskon silti että insinöörit voisi olla tyytyväisempiä ja myös siten tehokkaampia jos keskityttäis enemmän ihmisiin. Tää on kumma tilanne, sillä siellä on monia hyviä johtajia.
Muistan yhden keskustelun aiheesta Micken kanssa, joka on toiminut mun mentorina. Silloin en asian tärkeyttä ymmärtänyt, mutta pikkuhiljaa oon kasvanut tässäkin suhteessa.
Viimeisen vuoden aikana oon päässyt näkemään ja kokemaan miten vaikeaa ja mielenkiintoista ihmisten johtaminen on, ja erityisesti osaavien insinöörien ja asiantuntijoiden johtaminen. Ihan uuteen suuntaan kun yritetään päästä, vaatii se aika paljon keskusteluja ja jalkatyötä organisaatiossa. Tää on niin hienoa ja opin niin paljon uutta joka päivä, että sunnuntaina alkaa jo sormet syyhyämään työjutuista 😊

2 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Tää on tosi kiinnostava aihe. Teknologia edellä -pointtiin törmää niin usein! Sellaista arvostaa paljon, kun osataan arvostaa jokaisen henk.koht. kykyjä ja vahvuuksia, ja ohjata työntekijää käyttämään ja jalostamaan niitä. Tosi kiva blogi muutenkin! :)

    VastaaPoista