tiistai 20. kesäkuuta 2017

Muistutus ydinvoiman todellisuudesta...

Moskovassa on suuri expo, yli 6500 osallistujaa kerääntyy keskustelemaan ydinvoimasta. Täällä siis pääsen taas pohtimaan tätä mun taustaa ja koko alaa... Vedin nimittäin esityksen tulevaisuuden ydinenergiasta ja pienistä reaktoreista. Osallistujien keski-ikä oli taas 60 ja kuoleman välillä. Naisia oli yleisössä ehkä 5% ja olin ainoa nais puhuja (taas).
Tää tilanne on ollut lähes sama niin kauan kun oon ollu ydinvoiman kanssa tekemisissä, eli jostain 90-luvun lopusta. Välillä sitä ei ees huomaa kun asiaan tottuu, mut nyt kun oon saanut olla mukana digi aiheissa ja nähdä nuorten asenteen niin kaipaan sitä tännekin!
Ehkä asia korostuu erityisesti täällä Venäjällä, missä asiaan liittyy vielä korkea hierarkia (mitä myös inhoon!). Mä vedän omalla tyylillä ja ihan samaan malliin, olipa vastapuoli opiskelija tai ylintä johtoa... Yleensä mut hyväksytään ennen pitkään 😉
Ehkä pääsen taas digi-aiheisiin huomenna kun pääsen takas Suomeen 😁
ps. kuka ei kuulu joukkoon?!? 😂😂😂




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti