perjantai 4. marraskuuta 2016

Markkinointiautomaatio mikä se on?

Mä kun en oo mikään diginatiivi tai digivelho, vaan ihan perus insinööri, niin ajattelin avata vähän tätä markkinointiautomaatiota. Tää aihe toki istuu mun digitalisaatio- teemaan ja itse asiassa oon asiasta vastuussa myös ydinvoiman puolella. Joten onkin jo aika selventää vähän...
Eli markkinointi on se juttu miten saadaan porukka tietoiseksi meidän tarjonnasta. Eli se ennen varsinaista keskustelun avausta ja myyntiä tapahtuva juttu.
Ja tähän on kehitelty erilaisia digitaalisia työkaluja. Voidaan vaikka saada näkyvyyttä Googlen hakuihin tai tehdä kampanja Facebookissa. Näihin on siis tosi hyviä automaattisesti toimivia sovelluksia eikä manuaalista duunia paljoo tarvita.
Juttu vaan on niin että markkinoinnin pitää olla linkissä myyntiin ja tuotteisiin ja asiakastietoon, jotta siitä saadaan oikeesti jotain irti. Vähän on vielä jumpattava että tilanne saadaan haltuun 😊
Me suomalaiset ollaan perinteisesti huonoja markkinoimaan itseämme. Mutta nyt sen voi tehdä automaattisesti verkossa, joten ei tunnu ihan niin pahalta!
Pitää muuten tässä vielä kiittää TAMKin eMBA:n viimesen jakson kouluttajaa Mauri Rantaa. Tuli tosi hyviä vinkkejä tähän(kin) aiheeseen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti