lauantai 23. syyskuuta 2017

Lasten kouluun osallistuminen

Mä välillä pohdin lasten koulua, kun noita koululaisia on 3 ja niiden jutuissa on vaikee pysyä perässä...
Kuinka paljon vanhemman tukea ala-asteella oikeesti tarvitaan? En vaan pysty muistamaan kaikkia luisteluita, kirjastokäyntejä, kokeita, yms...
Mä oon huono näissä hommissa ja lapset joutuu ottamaan itse vastuun näistä. En myöskään pysty niitä toimittamaan aamuisin kouluun ja nuorimmainen olikin viime vuonna myöhässä luvattoman usein. Mut minkäs teet, ehkä se siitä oppii 😊
Mä oon toisaalta myös sitä mieltä että lasten kuuluukin ottaa vastuu koulusta ja ne sitä kautta oppii selviytymään muistakin jutuista.
Täytyy sanoa että tänä vuonna on tullu paljon positiivisia muutoksia ainakin Keravan kouluissa, on fiksummin rakennetut opetussuunnitelmat ja enemmän vapautta lasten hoitaa oppiminen eri tavoilla, ja paljon muuta.
No huonona äitinä voin vaan yrittää parhaani ja toivoa että jälkikasvu on onnellinen niin koulussa kun sen ulkopuolellakin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti