tiistai 13. joulukuuta 2016

Erikoinen Kiina

Mä oon tänä vuonna ollut Kiinassa pari kertaa ja pikkuhiljaa alan pitämään tästä maasta. Eka kerta oli pieni shokki kun kohteena oli Xi'An, missä kulttuuri on tosi perinteistä ja turisteja ei kauheesti ole. Englantia puhuu siellä aika harva ja esim hotellia ei meinannut taksikuski löytää kun eihän mulla ollut osoitetta kiinaksi!
No Shanghai oli ihan toista ja täysin kansainvälinen paikka. Sit pääsin Chengduun missä oli jotain tältä väliltä. Siellä oltiin taas erityisen ystävällisiä ja nautin olostani täysin.
Täytyy sanoa että Shengdussa oli huikee kokemus päästä ihastelemaan pieniä pandoja. Mutta myös ydinvoimaosaaminen kukoisti (vaikka kommunikaatio oli välillä vähän hankalaa kun yhteistä kieltä ei löytynyt).
Pääsin esittämään väikkärini asiaa lähes ainoana ulkomaalaisena esiintyjänä ja kiva yllätys oli myös että World Nuclear Association esitti kuvan mun väikkäristä!



Sit viimeisimpänä Peking, missä englannilla pärjää mainiosti ja mun hotellin alakerrassa on Starbucks 😊
Ihmisten ystävällisyys on täällä ihanaa ja kovasti mua halutaan auttaa. Kyllä Kiina alkaa tuntuun upealta maalta!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti