keskiviikko 1. syyskuuta 2021

Sijoituspohdintaa syksyn ratoksi

Oon viime vuodet harrastanut sijoittamista niin osakkeisiin, rahastoihin kuin asuntoihinkin. Onpa ollut opettavat vuodet.

Nyt oon kuitenkin siinä pisteessä että oon käynyt kolmen pankin sijoitusneuvonta läpi eikä kukaan tuo oikeasti uutta infoa pöytään.

Viesti on: jos olet valmis ottamaan riskiä, painota osakkeisiin. Jos haluat matalamman riskin, valitse rahastoja tai muita huonommin tuottavia tuotteita.

Oon kokeillut myös kryptovaluuttoja Binancen kautta, samoin oon seurannut Redditin sijoituspalstoja.

Tähän maailman tilanteeseen en osaa tehdä päätöstä seuraavista liikkeistä. Kotiutin just asuntosijoituksen pääomaa ja liikkeitä pitäisi tehdä, mutta selkeää (ja minua miellyttävää) strategiaa en ole keltään ammattilaiselta saanut.

Jos ohje on: hajauta maantieteellisesti ja toimialoittain, niin tähän en tarvii pankin palvelua. Ihan maalaisjärki riittää 😂😂😂

Ainoa uusi mielenkiintoinen asia tuli OP:stä kestävän kehityksen sijoitusten saralta. Tosin Aktian asiantuntija tyrmäsi koko ajatuksen, perustellen sillä että kestävyys tulee jokaisen firman agendalle joka tapauksessa.

Jos siis jollain on innovatiivisia ajatuksia, blogeja, kanavia, ym. vinkata niin ois kiva saada hyviä vinkkejä!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti