tiistai 25. heinäkuuta 2023

Psykopaattiko entisenä ystävänä?

Kirjoitanpa vaihteeksi henkilökohtaisesta kokemuksesta. 

Tänä vuonna olen joutunut kokemaan omituisen tilanteen henkilön toimesta jota pidin ystävänäni. Kyseinen henkilö on keväästä asti pyrkinyt löytämään sekä minun että mieheni toimista virheitä ja kuvaamaan niitä niin kutsutuksi todistusaineistoksi. Hänen läheisensä ovat varoittaneet tilanteesta ja kertoneet että hän kaiket päivät soittelee tutuille ja mustamaalaa minua ja miestäni. Hän on kuulemma aiemmin tehnyt vastaavaa toiselle tutulle.

Meillä ei siis kyseisen henkilön kanssa ole ollut riitaa tai edes erimielisyyksiä aiemmin. Tämä kaikki on siis tullut minulle täysin puun takaa. En mielestäni ole myöskään häntä kohtaan ollut mitenkään negatiivinen, ehkä yhtä tapausta lukuunottamatta kun hän hermostui ja rikkoi yhteistä omaisuutta. Aivan viime viikkoina hän on alkanut suoraa minua haukkumaan niin livenä kuin somessakin. Hän myös käyttää niin rumaa kieltä etteivät edes lapseni ole koskaan niin rumasti minulle puhuneet.

Miten tällainen tilanne pitäisi ottaa? Onko sairasta jos aikuinen henkilö käyttäytyy näin omituisesti? 

Olen itse positiivinen ja pyrin aina olemaan reilu kaikille. En muista yhtään vastaavaa tilannetta koko aikuisiältäni. 

Ainakin aion toteuttaa myös lapselleni opettamaa periaatetta: jos ystävä vain syö energiaasi tai käyttäytyy vain omaa etuaan tavoitellen, ei kannata olla missään tekemisissä kyseisen henkilön kanssa.

Onneksi ympärillä on paljon ihania positiivisia ihmisiä niin kotona, töissä kuin harrastuksissakin ♥️

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti