perjantai 1. joulukuuta 2017

Miten ihmeessä saan 3 lasta ja koiran hoidettua???

Mä oon ollut tässä viime aikoina joka toinen viikko yksinhuoltajana. Tää toimii melko hyvin ja asutaan exän kanssa tässä samassa talossa vuoroviikoin. Lasten ei tarvii muuttaa vaan me muutetaan.
Nyt siis on taas mun viikko ja yritän saada logistiikan hoidettua...
Nää lapsiviikot yritän pysyä Suomessa ja tehdä myös etäpäiviä, jotta ehdin olemaan paremmin lasten kanssa. Mä en vaan jaksa/ehdi aina olemaan mukana harrastuksissa ihastelemassa suorituksia... Mä itse asiassa inhoon niitä "soccer mums", jotka elää vaan lasten harrastuksista ja huutaa ohjeita kentän laidalta!

Mut yritän tehdä omat lapseni onnellisiksi niin kun parhaiten osaan (ja elää täysillä siinä sivussa).
Tällä viikolla maanantai ei mennyt ihan putkeen! Tytöt oli menossa kyllä tanssitunnille, mutta tunnin liian myöhään... Pojan sain säbään, kun se osaa onneks kulkea bussilla. Ja pääsin itse capoeiraan. (oisko arvosana 8-)
Tiistaina piti saada tytöt tallille neljäksi ja mun kokous loppui (Keilaniemessä) klo 17. Kun kukaan mun tutuista ei ollut vapaana, niin päädyin soittamaan taksin. Vähän tuntui oudolta lähettää tytöt taksilla ratsastustunnille (ja mun palkkatasolla tää ei ole kestävä ratkaisu), mutta sainpa hoidettua senkin asian kunnialla... (arvosana 9)
Muuten tää viikko on mennyt taas ihan ok:sti noin äitinä...
Oon hermostunu vaan kerran (arvosana 5) ja yrittänyt viettää aikaa lasten kanssa niin paljon kun ehdin. Oon jopa kysellyt enkun sanoja ja auttanut kertotauluissa. EI HUONO! (arvosana 8+)
Olin kyllä eilen ihan herne nenässä kun ajoin 1,5h töihin ihan kauheessa ruuhkassa (arvosana 6)

Ens viikolla voin sit taas ottaa kaikki ylityöt, reissut ja muut jutut, kun ei oo lapsia huollettavana...
Ehkä näistä lapsista tulee vielä jotain (huolimatta äidin avuttomuudesta). On tää konsepti on vähän haastava: yksinhuoltajuus, pitkä duunimatka ja aika tiukka tahti tuolla töissä. Mutta nautin näistä viikoista kun voin puuhastella tän kolmikon kanssa juttuja :)

Ehkä toi mun arvosana alkaa kohoamaan pikkuhiljaa kun kehitän edelleen tätä järjestelmällisyyttä ja suunnitelmallisuutta. Tietty jos saan muutettua paketin vähän lähemmäs duunia niin sekin vois olla iso apu! Hyvällä fiiliksellä eteenpäin ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti